Podpora šitá škole na míru

Nedílnou součástí projektu Pomáháme školám k úspěchu v projektových školách je i vytváření Plánu pedagogického rozvoje školy (PPRŠ).

Plán pedagogického rozvoje školy vychází z autoevaluce současného stavu klíčových oblastí života školy a stanovuje rozvojové priority, na kterých mají pedagogové v plánu po celý školní rok pracovat, aby dokázali účinně vyučovat každého svého žáka.

Na každý školní rok je PPRŠ po předchozím vyhodnocení inovován, abychom mohli reagovat na aktuální i dlouhodobé rozvojové potřeby školy.

Prioritou pro naši školu pro školní rok 2013/2014 byly aktivní metody učení a zkvalitnění procesů výuky.

Prioritou školy pro školní rok 2014 až 2015 bylo pracovat s potřebami žáků, podněcovat jejich vnitřní motivaci a usilovat o partnerskou komunikaci.

Ve školním roce 2015/2016 se někteří učitelé začali věnovat kooperativnímu učení a formativnímu hodnocení. V prvních ročnících jsme přešli na slovní hodnocení ve všech předmětech.

2016/17 se pedagogové mimo jiné zaměřili na strategie žákovského učení, porozumění žáků svým potřebám a péči o dobré vztahy ve škole.

Rok 2017/18 byl zaměřen na vzájemné slaďování v přístupu a v prtnerské komunikaci se žáky, podněcování vnitřní motivace žáků s využitím prvků formativního a slovního hodnocení.

2018/21 byla prioritou efektivita práce v hodině se zaměřením na práci s cíli, důkazy o učení žáků a reflektování výsledků práce.

Spolu s rozvojem pedagogické kvality ve škole jako celku je věnována pozornost i profesnímu rozvoji každého z pedagogů. Každoročně si proto také každý učitel zpracovává svůj Plán osobního pedagogického rozvoje (POPR), v němž si stanovuje rozvojové priority pro vlastní pedagogickou práci. Při jeho realizaci může spolupracovat např. se školní pedagogickou konzultantkou nebo využívat další projektovou podporu.