Dopis rodičům

Publikováno: 9.3.2021 Autor(ka): Jitka Palanová

vysvětlení změn

Vážení rodiče,

protože stále nevíme, jak dlouho bude tato situace trvat, domluvili jsme se na přidání času na výuku, aby děti více pokročily ve čtení, probraly i učivo z PRV a naučily se psát další písmena.  Přidali jsme i nějaké náměty na VV, PČ, HV, Tv, ale to spíše pro zabavení dětí, abyste nemuseli nic vymýšlet. Do plánu jsme zahrnuli i Vaše odpolední čtení, které by mělo probíhat každý den, jinak se čtení nebude posouvat k plynulosti.

Celkový počet hodin za týden: 5 h 15 min, někteří  6 h 15 min

PO 1h 45 min. (střídá se s pátkem)

ÚT 45 min (někteří 1h 15 min)

ST 1 h

ČT 45 min (někteří 1 h 15 min)

PÁ 1 h

Posílili jsme třídu další paní učitelkou, aby bylo na každého prvňáčka více času. Ve výuce jsou přestávky, aby si děti odpočinuly.

To jsou naše záměry. Někdo ocení, že jsou mezi hodinami přestávky, vidí, že se dětem chceme věnovat delší čas a není nám jedno, že neobsáhneme velkou část učiva první třídy.

Je však možné, že Vám to nevyhovuje, protože pracujete a nemáte na děti tolik času nebo dítěti nedělá videovýuka psychicky dobře. Jestliže zvládáte vše sami, můžete se hlásit jen na matematiku, český jazyk a ostatní si dělat podle svého uvážení a časových možností, hlásit se, jen když to budete vy a Vaše dítě zvládat nebo potřebovat. Prosím, svůj záměr „samovýuky“ napište paní učitelce Hatinové a Škachové nebo mně. Jestliže máte pocit, že Vaše dítě zvládne videovýuku samo, můžete ho tam nechat samotného.

Pokud budete potřebovat někdy přehodit dítě do jiné skupiny, pokud vás nebude mnoho, i to je možné! Velmi nám pomůže foto splněných úkolů, protože tak budeme moci napsat hodnocení a budeme mít přehled, čemu se musíme více věnovat. 

V písance můžete dítěti psaní krátit, pokud uvidíte, že si písmeno osvojilo už na třetím řádku a píše jej dobře, na každém řádku může pak napsat jen jedno slovo.

Ve čtení prosím nepolevujte, děti se s Vaší velkou pomocí určitě brzy rozečtou. Opravdu můžete číst převážně články ze Slabikáře, aby děti zažily úspěch plynulejšího a výrazného čtení u článků, které četly třeba 15 x. (Výraznější znamená: hlasitost, klesání hlasem na koci věty, pomlky, změna tóniny při přímé řeči.)

Omlouváme se za vzniklé potíže s připojováním, je komplikované skloubit rozvrh, který již nějakou dobu běží, s novým rozvrhem. Jsem velmi vděčná paním učitelkám, že se tak rychle a kvalitně ujaly třídy po dobu pracovní neschopnosti paní učitelky P. Steinerové.

Těšíme se na další spolupráci!                               J. Palanová, M. Hatinová, B. Škachová, M. Tomášková