Týdenní plán 20. - 24. 4.

Publikováno: 19.4.2020 Autor(ka): Kateřina Hrodková

Vážení rodiče! Milí lichožrouti!

Velmi děkuji většině z vás, kteří mi poslali úkoly, zprávy a fotky z domácího učení, na které byly tentokrát téměř dva týdny. Zároveň jsem chtěla požádat ty, kteří tak ještě neučinili, aby to udělali v průběhu pondělí (20. 4.). Stačí mi foto prací (viz týdenní plán 6. 4. - 17. 4.) na můj whatsapp. Potřebuji vidět, jak se dětem daří a chtěla bych je také pochválit. 

Čtení - Kromě zadaných stránek ve Slabikáři můžou prvňáčci pokračovat ve čtení svých knížek. Je možné využít i texty na žlutých stránkách ve Slabikáři. Chtěla jsem vás také požádat o krátké video (nahrávku), kde váš prvňáček čte. Můžete si vybrat nějaký aktuální úryvek ze Slabikáře či rozečtené knížky. Děkuji za spolupráci! A díky těm, kteří už mi video poslali!

Psaní - Na konci týdne mi pošlete foto písanky, stranu 21. Abyste si ověřili, že si děti písmenka pamatují, dejte jim několik krátkých diktátů, například:
1. O, C, A, R, Z, P, M, H
2. Ma, No, Ru, Pé, Au, Ou, Hi, Zá, 
3. had, Pavel, Zuza, copy, nos
Děti píší psace. Je dobré, když si je před diktováním napíšete i vy. Váš prvňáček si pak podle vašeho zápisu udělá kontrolu jinou barvou. Díky tomu pak krásně vidí, co se mu podařilo a co ještě musí nacvičit. Je možné pokračovat v psaní deníku, nechat děti přepisovat krátké věty z tiskacího do psacího písma...

Matematika - Určitě prosím vyřešit: 
30/1, 2, 3, 4(vybarvit)
31/6, 7, 8 (ideálně s krokovadlem), 10
32/1 (s krokovadlem), 2, 3, 4, 5, 6, 7
V příloze zasílám některá cvičení vyřešená a s mou poznámkou. Jistě nemusím připomínat, že jsou pouze pro rodiče. =) Připomínám pravidlo "poradím, ale neprozradím". Nechte děti ať si s příklady a úlohami lámou hlavičky, nenavádějte je hned na váš postup. Často vás překvapí, kolik různých postupů, které jsou možné, děti vymyslí. Někdy to ale chvíli trvá. 

Za sebe mohu doporučit výrobu hry autobus se 4 libovolnými zastávkami. Jezděte po bytě (zahradě). Při jízdách autobusem se spočítá spousta příkladů. Na zastávce je to jako ve skutečnosti - nejprve cestující vystupují, poté nastupují. Můžete například bus zastavit mezi zastávkami a doptávat se: Kolik nastoupilo na poslední zastávce? Kolik jede cestujících? Kolik doposud vystoupilo dohromady cestujících?...

K procvičování či pro zábavu:
https://www.matika.in/cs/
https://www.skolasnadhledem.cz/profil/1-stupen/865-matematika-dle-prof-hejneho?scroll=100

Na závěr vám znovu musím poděkovat za skvělou spolupráci! Vím, že nejen děti, ale i vy odvádíte skvělou práci. Doufám, že si zvládáte dělat něčím radost. 

Se srdečným pozdravem
Vaše paní učitelka Katka

Přiložené soubory ke stažení